onsdag 17 juni 2009

Se på f*n

Här händer det grejer. I natt har jag inte druckit en droppe vatten ur min ständige följeslagare, vattenflaskan från Granit. Varför inte? Jo, för att jag har sovit HELA NATTEN! Gossemoss har inte vaknat en endaste gång! När B:s klocka ringde 06.30 och jag insåg storheten var jag tvungen att kolla att ungen verkligen andades. Det gjorde han. 07.30 vaknade han, tog en tår och somnade om till 09.00. Så vill mamma ha det, hör du det grabben? Nu har du lagt ribban. Oj, oj vilken ribba sen.

Som om det inte var nog skrällde Tjabo till med att börja krypa på alla fyra under middagen. Ålningen har hängt med ett tag men i dag bestämde han sig för att börja använda de där knubbiga små knäna i stället. Kanske den goda nattens sömn som bäddade för nya utmaningar. Ha ha, livet är underbart ibland!

Och nu inser jag att jag är ute på hal is. Det här inlägget är ju som att be om en djävulsk natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar