fredag 22 maj 2009

Mäh, vad gör vi nu då?!

Två timmar utan bebis, bara så där. Fammo erbjöd sig att ta med gossen på en promenad och det ska man väl inte tacka nej till. Plötsligt blir vi liksom helt handfallna. Vad gör man nu?? Man ska väl göra allt det där man inte hinner när han är med oss, typ sy, skriva låtar (inte jag, B alltså), storstäda, älska passionerat, ta en femma, gå ner på stan och ta en lunch bara vi två, baka en kaka, dricka rosévin mitt på dagen... Eller så ingenting alls, lata sig i soffan framför en repris på kunskapskanalen. Vad gör man utan barn? Det är verkligen på tiden att vi lämnar bort honom mer. Jag tror nämligen fullt och fast att han inte klarar sig utan mig. Snacka om storhetsvansinne. Så, vad gjorde vi? B dammsög och jag sydde den där förbannade stolsdynan som legat på sybordet och hånat mig länge nu. Rock 'n Roll, verkligen, men skönt att få det gjort. Nu ska gossen få inviga nya dynan och käka lite fruktpuré. Fammo och gossen hade det förövrigt supermysigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar