onsdag 6 maj 2009

Ibland behövs det så lite

Idag började vi morgonen precis som back in the old days, när gossen var som en köttfärslimpa och bara låg och tittade på mig när jag duschade. Jag kunde sedan smörja in mig med lotion, kamma mig och när det begav sig, till och med sminka mig medan han nöjt låg nakenfis på skötbordet och tittade på sin mamma. På senaste tiden har skötbordstunderna mer varit en kamp. Hålla i, passa, vända tillbaka, försöka få på blöjan och tröjan utan för mycket knorr... Men så imorse. Där ligger han, blickstilla, och tittar på vattnet som sprutar från duschslangen medan vi sjunger "...vatten, vatten, bara vanligt vatten, dripp dropp dripp dropp...". Jag fick duscha i lugnt mak (hade dessutom i balsam, det ni!) och dagen är gjord. Nu ska jag ringa skatteupplysningen, så fort lillälsklingen somnar för vila.

Kl. 13 blir det en tur in på jobbet igen för lunchmöte. Det drar ihop sig för festival! www.kirunafestivalen.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar