fredag 3 juli 2009

Hemma!!!

Festivalen är över. Och det är faktiskt med blandade känslor. Under helgen tänkte jag att "gör jag om det här får någon slå mig riktigt jäkla hårt i huvudet". 21 timmars arbetspass och så pass mycket att göra att både matpauser och toabesök fick stryka på foten gjorde mig,"mat-och-sov-klockan", ungefär lika stabil som ett läskpapper.

Men nu. Vi gjorde en helt fantastisk festival!!! Jag är så himla tacksam över att jag har fått jobba med otroliga människor och att vi mellan tårarna har skrattat oss blåa i ansiktet. Det här med festival är ungefär som att föda barn. Himmel och helvete ligger väldigt nära varandra och man glömmer snabbt hur jäkla ont det gör.

För gossemoss har det också varit händelserika veckor. En si så där fyra tänder har ploppat upp i överkäken, vilket förklarar den dåliga sömnen lagom till min jobbdebut. B ringde mig överlycklig festivalens onsdag för att berätta att tjabo rest sig upp mot tv-bänken i ett enda glädjetjut. Han har också börjat med helt nya ljud. De där höga oktaverna som kan skrika hål i huvudet på en död. Underbaraste, underbara, nu ska vi njuta mina sista månader av mammaledigheten. Sen ska din fina pappa ta över och jag återgå till mitt inte alls så pjåkiga jobb.

Annars då, jo, vi har vinkat av båda mina bröder till utlandet. Minstingen för jobb i Spanien och Storingen för semester i Grekland. B:s styvbror är på väg till Australien. Känns himla häftigt! Men vi saknar dem allihop...

Nu ser vi fram emot en lugn helg. Typ: Handla på ÖB, Coop och plantera plantor. Kanske ta en tur till fjälls. Familjerekreation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar