lördag 21 februari 2009

Saturday night live

Vår pappa och älskling fyller år idag och det firas med marängtårta och Sivans godaste bullar. Idag ska det fikas. Ikväll spelar Coldspell på Babylon. Kanske, kanske att vi ska ta oss ner. Om fammo vill hänga med gossen vill säga, och om mamma mu vill lämna sitt hjärta för några timmar...

Babysimmet gick långt mycket bättre än jag hade vågat hoppas. Skicklig som jag är lyckades jag doppa gossens söta huvud under vattnet det första jag gjorde. En riktig kallsup blev det och jag började spontant att ömka honom, dumt. Kom dock på mig efter någon sekund och valde istället en ljusare och gladare stämma för att släta över. O tog det med ro. Jag skämdes. Annars, mysigt med varmt, varmt vatten, lite sång och gulliga bebisar. Det var mycket jobb för 20 minuters bad. Mest pyssel före och efter med dusch och påklädning av sig själv och bebis. Men det var det värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar