fredag 6 februari 2009

Dagen idag

Gossen tar en lutare i soffan. Jag borde fixa lite mat. Ska bara... Idag har vi haft äventyr, Vilda Matilda-vovven, jag & en sovande, intet ont anande, bebis i vagn. Jag tänkte vara snäll med hunden och låta henne springa lite lös på ett ställe där det sällan dyker upp andra vovvar och där det är fri sikt. Ja ha, allt väl så långt. Tills hunden får raketbränsle i rumpan och kutar iväg bakom krönet. Jag inser att det inte är en vanlig smitning, parkerar vagnen på gångvägen och sätter efter hundfan. Och där, bakom stora snöhögen, står ett släp parkerat med RENAR i. Vilda var i himmelriket. Jag galen. Så, om någon såg/hörde en galen tjej vid Matojärvi i Kiruna idag runt 14.00, så var det jag. Hmf. Fick till slut tag på hunden och hon fick veta att hon levde. Bad tusen och åter tusen gånger om ursäkt till den stackars kille som kom rusande för att rädda sina rädda renar. Ingen bra mattedag.

Idag är det kallt ute. -20. Jag packade in gossen rejält i vagnen och hängde en filt för. Han var varm och gosig när vi kom hem så jag lät honom sova ute en stund. När han vaknar och jag tar in honom lägger han av ett illtjut. Ena handen var kall som is! Han hade viftat upp den ovanför sovsäcken. Det är synd om min lilla skrutt som inte har en mamma som fattar bättre än att låta ungen sova ute när det är så här kallt. Dumma mamma. Usch, vilken ångest. Dessutom har han glidbajs. Ingen bra mammadag heller.

Men det blir bättre.

2 kommentarer:

  1. Oj, Vad kul! Hur går det med budgivningen? Vilket hus är det? Skönt att allt har gått bra på turnén, synd på bajset bara :-)//Linda

    SvaraRadera
  2. http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx?objectid=3KB3Q01JUE1VN1BL
    Hoppas att länken funkar... Vi har inte fått nåt motbud än, men snart är det måndag igen... Håll tummarna för oss =). Stor kram!

    SvaraRadera