tisdag 31 mars 2009

En dålig pryldag, eller kanske inte...

Igår när jag gick och lade mig kändes det som en skitdålig pryldag, en sådan där dag när grejer går sönder under fingrarna och favoritbyxorna är slut i storlek... För oss var det premiär för sittdelen till vår älskade Kronan. Kärleken fick sig en törn. För det första är sittdelen inte lika snygg, det visste jag innan. För det andra gick vindpåsen sönder i ena tryckknappen andra gången jag knäppte ihop den. Irriterande.

Köpte skor på rea igår. De är för små. Köpte två par byxor också. De åker tillbaka till affären NU.

Gnällde och klagade för B som vände det hela med att tala om för mig vilken superbra affär vi gjorde när vi köpte en beggad bärryggsäck från Blocket och att vi får en nybeställd skoter till påsk. Visserligen tycker inte jag att det sistnämnda är en bra affär... Många business på en och samma dag. När jag läser det här kan man tro att vi är miljonärer. Det är vi inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar