söndag 4 oktober 2009

Söndag för ett år sedan

Vi har varit hemma från BB i drygt en timme. Lägenheten är iskall och snön ligger vit på backen. Vår älskade bebisskatt charmar brallorna av släkten och vi får färdiglagad fantastiskt god köttfärssås och fläskfilé. Vi vet inte riktigt vad vi ska göra med den där bräckliga lilla varelsen som ligger i vår soffa. Vi är två om allt. Det är lite småläskigt att byta blöja själv. Jag får värsta moraliska stödet vid varje amning. Vi är så brutala nybörjare på allt som har med bebis att göra.

Nu sitter bebisen här bredvid mig i pappas famn och "pratar" i telefon. Vi är alla lite småbakis efter fyra dagars ettårskalasande och jag roar mig med att vara toknostalgisk och förbereda mig inför jobb-comeback. Grattis offetoffeälsklingssöt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar